måndag, maj 07, 2007

#22 Grejen med att säga upp sig

Somliga byter jobb för att få högre lön.
Andra byter jobb för att utvecklas.
Vissa byter jobb för att de har ledsnat på sina arbetskamrater.
Eller på chefen.
Eller på arbetstider som är så pressande att eksem har spridit sig över kroppen och fått magen att växa i osund takt.
En och annan byter jobb för kärlekens skull.
Och väldigt många byter jobb på grund av - eller tack vare - en kombination av ovanstående.

Men om det är grejen med att säga upp sig? Nej.

Grejen med att säga upp sig är den känsla av välbefinnande som bryter ut sedan du meddelat ditt beslut. Och få andra ledigheter är så sköna som den mellan ett gammalt och ett stundande jobb. Testa - jag lovar att du inte kommer att ångra dig.

Det är grejen med att säga upp sig.

6 kommentarer:

Line sa...

Är inte grejen också att att se folks miner, i synnerhet om uppsägningen kommer oväntat?
Att liksom samla alla lyckligt ovetandes som tror du ska säga nåt trist om postöppningen och sen bara...poff.

Emanuel sa...

Jag är så lycklig över att Det är grejen finns. Apskoj varje gång!

Det är grejen sa...

line: minerna betyder mycket men ledigheten smäller högre. Känslan av att "nu blir allt bättre" ligger högst på listan.
emanuel: Tack, kul att få glädja. Vad är grejen har ju lagt grunden kan man säga.

Anonym sa...

Jag sa upp mig igår. Först var det rätt läskigt. Sen blev det lite koolt. Å nästan roligt. Efteråt var det en kombination av redan nämnda.

Det är grejen sa...

zany: Grattis. Nu har du det bästa framför dig.

Anonym sa...

Grejen med att säga upp sig är att de tog bort Facebook på jobbet , det är som att ta bort all prestation och , lojalitet, tillgivenhet, intresse och inte minst mitt hjärta.

Jag fick nog , jag sa upp mig!!