måndag, mars 12, 2007

#7 Grejen med Ikea

Det ska erkännas: jag trodde också att grejen med Ikea var platta paket. Billiga funktionella möbler och 100 värmeljus för en tjuga. Kvantitet och kvalitet (nåja). Jag trodde grejen med Ikea var Bonde, Klippan, Billy, Ivar och alla andra sköna namn. Grejen skulle kunna vara den sjukt uppskattade korven efter ett Ikeapass eller det billiga godiset.

Men nej. Allt jag trott mig förstå omkullkastades i morse. I duschen.

Grejen med Ikea är deras duschpeeling. 500 ml luktsudd på plastflaska. Den blå som är så sjukt billig att den kastar sig ner i vagnen av sig själv. Den som har sjukt många namn:douche peeling, peeling de ducha, esfoliante, peeling pod pryzsznic, tusolóradír… Den som är så grymt dryg och aldrig tar slut! Flaskan har stått i badrummet i snart ett år och är knappt påbörjad. I morse använde jag en skvätt när jag upptäckte att min maskulindoftande duschcreme var slut. Nu är jag visserligen ren men jag kan inte sluta tänka på att Ingvar Kamprad måste flina gott åt att folk går omkring och luktar lågstadieskola på 80-talet. Du är briljant, Ingvar!

Det är grejen med Ikea.

2 kommentarer:

Emanuel sa...

Twilight Zone! Spegelbloggen finns. Svaret på alla frågor! Vad är grejen med bloggar?

Det är grejen sa...

emanuel: Jag har förmodligen svaret på det där med att blogga. Det är inte som du tror, tror jag. Svaret kommer inom kort.