måndag, mars 19, 2007

#10.1 Grejen med Gillette

Grejen med Gillette skulle alltså kunna vara att de vet hur man tar tillvara på en bra idé och skänker mig ett par Fusion-rakblad. Men några blad har inte kommit. Grejen skulle också kunna vara att namnet Gillette syftar på en kvinna. Men nej, jag har inget belägg för det heller.

Grejen med Gillette är att de är för smarta för mig.

Antingen driver de med mig. ”Höhö, kolla in det här mejlet. Sicken knäppis. Vi svarar honom och ser om han på allvar tror på sin korkade idé.”
Antingen har de någon sorts trevlighetspolicy när det gäller att svara på mejl. De vet att de kan skrämma bort såna som mig med ett enkelt standardsvar. Dessutom slipper de hamna i skriftliga diskussioner där de framstår som gökar.
Eller så tycker verkligen Gillette att jag sitter på en bra idé.

Jag borde gå till botten med det här.

Gillettes svar (något redigerat):
Från: P&G Consumer Relations
Till: detargrejen@gmail.com
Ämne: Thanks for contacting P&G [Incident: 07XXXX-XXXXXX]
Recently you requested personal assistance from our on-line support
center. Below is a summary of your request and our response.
Thank you for allowing us to be of service to you.
Subject
----------------------------------
Bra idé
Discussion Thread
----------------------------------
Response (RightNow Administrator)
Hej,
Tack förr att du kontaktade oss.
Vi skulle vilja hjälpa dig och skulle behöva prata med dig om din idea.
Vi sätter värde på feedback om våra produkter och skulle uppskatta om du ringde oss på telefonnummret nedan. Våra öppettider är 9.00 till 17.00, måndag till fredag.
020-21 33 21
Återigen tack för att du tog dig tid att kontakta oss.
Med vänlig hälsning
[Riktiga namnet]
PROCTER & GAMBLE KONSUMENTSERVICE

Det är grejen med Gillette.

1 kommentar:

Line sa...

Wow. Det där var nog ett autosvar med stort A. Och riktigt kass översättning.