fredag, mars 16, 2007

#10 Grejen med Gillette

Gillette gör jäkligt bra rakhyvlar, inte sant? Och de har en grymt catchy reklamslogan. Samtidigt är rakbladen oerhört dyra och inte alltid så lätta att få tag på. Så vad är då grejen med Gillette? Jag tror mig vara något på spåren och skänker er första delen i min mejlkorrespondens med Gillette i Sverige:

Hej Gillette!
I morse rakade jag mig med nya Gillette Fusion. Plötsligt slog det mig att jag nynnade på "Gillette - the best a man can get" och det är ju engelska. Skulle inte Gillette kunna lansera något på svenska? Jag tänker mig "Gillette - säkert och lätt". Använder ni frasen kan ni väl skicka mig några Fusion-rakblad. Jag tycker att de är dyra.
MVH
J
PS, Gillette låter som namnet på en kvinna. Är det så?

4 kommentarer:

Lilla Duktig sa...

När jag blir stor ska jag gifta mig med dig och dina åsikter.
;-)

Det är grejen sa...

Smickrande, men jag måste ändå vänligt och bestämt avböja det där med giftermål.

Emanuel sa...

De borde ju skicka dig en livsranson av rakblad, bara för att du anammat deras varumärke så hårt.
Gillette... både säkert å lätt....

Peter P sa...

Haha kul mail! Fick du något svar? ;)
Kan passa på att tipsa om att köpa rakblad etc på Internet, billigare än butik. Jag brukar ex använda Timetoshave.se, brukar fungera bra!